Αττική Οδός: Έτοιμη η σκακιέρα με τους διεκδικητές για τον διαγωνισμό της δεκαετίας

Αττική Οδός - Πηγή: ΤΑΙΠΕΔ

Ολοκληρώνεται η σκακιέρα για την εκκίνηση του mega διαγωνισμού για την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού. Ο διαγωνισμός κλείδωσε για τις 5 Μαϊου και οι υποψήφιοι διεκδικητές είναι σχεδόν έτοιμοι για την κάθοδο τους. Ο διαγωνισμός που έχει τραβήξει τα βλέμματα εγχώριων και διεθνών παικτών θεωρείται το μεγαλύτερο “έπαθλο” ανάμεσα σε όλα τα έργα παραχώρησης της χώρας.

Τα δεδομένα μέχρι στιγμής φέρνουν την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να κατεβαίνει με το Αυστραλιαν fund First Sentier, την Μυτιληναίος με την Vinci, την Ελλάκτωρ με την ΑΒΑΞ και το fund Ardian ενώ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ συζητά με την Macquarie και πιθανά την πορτογαλική Brisa. Ενδιαφέρον για να κατέβουν στον διαγωνισμό έχουν δείξει και αρκετές ξένες υπερδυνάμεις των αυτοκινητοδρόμων όπως η Ιταλική Autostrade.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού είναι το πρώτο βήμα για μια μακρά διαγωνιστική διαδικασία. Η αγορά προδικάζει ότι θα είναι ο διαγωνισμός της δεκαετίας λόγω των μεγάλων αποδόσεων της Αττικής Οδού στην τρέχουσα περίοδο παραχώρησης και αυτό δίνει το έναυσμα στο να ξεκινήσουν σενάρια για το τι σχήματα και με ποιες προϋποθέσεις θα δούμε στο μέλλον.

Η Αττική Οδός

Ο νέος διαγωνισμός παραχώρησης αφορά μόνο στο σημερινό δίκτυο της Αττικής Οδού. Αυτό αποτελείται από την  Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων. Επίσης εντάσσεται τμήμα 5χλμ της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω.

Η Αττική Οδός είναι σήμερα ο βασικός οδικός άξονς της πρωτεύουσας. Εξυπηρετεί διαμπερείς μετακινήσεις προς όλα τα σημεία του μητροπολιτικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας και θεωρείται ως η πιο επιτυχημένη επένδυση σε έργο συγκοινωνιακής υποδομής μαζί με το Μετρό της Αθήνας.

Στον τρέχοντα διαγωνισμό δεν περιλαμβάνει κατασκευή νέων τμημάτων που σχεδιάζονται όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης ή οι επεκτάσεις προς Ραφήνα ή Λαύριο που θα δημοπρατηθούν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ως δημόσιο έργο έχει ήδη προκηρυχθεί από το υπ.ΥΠΟΜΕ η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη μέσω της Λεωφόρου Κύμης.

Comments are closed.